digital news

اخبار دیجیتال و جدیدترین تکنولوژی در ایران

اخبار دیجیتال و جدیدترین تکنولوژی در ایران

اخبار دیجیتال و جدیدترین تکنولوژی در ایران

پیوندهای روزانه

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

لیست قیمت خرید تبلت مارشال

تبلت مارشال از برندهای معروف در ساخت جی پی اس بوده که در ساخت تبلت نیز وارد شده و تبلت های با کیفیتی ارائه داده است. در زیر مدل های تبلت مارشال را معرفی کرده و امکان خرید اینترنتی تبلت مارشال را فراهم نموده ایم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۴:۳۷
دیجی کاتالوگ

پربازدیدترین گوشی‌های موجود

‌‌‌‌‌         ‌           ‌

6s

۱. آیفون ۶s

بدون اغراق از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار است. تا این لحظه، این بهترین آیفونی است که می‌توانید از بین آیفون‌های اپل انتخاب کنید. البته آیفون ۶s برادر بزرگ‌تری به نام ۶s پلاس و برادر کوچک‌تری هم با نام SE دارد. به‌هرحال اگر بین این سه انتخاب شک دارید، مستقیم همین مدل را بخرید.

نقد و بررسی آیفون ۶s


‌‌‌‌‌           ‌   ‌‌‌

‌‌‌‌                         ‌‌‌‌‌‌‌‌

A5

۲. گلکسی A5 مدل ۲۰۱۶

سامسونگ در تولید تلفن‌های هوشمند میان‌رده‌ی باکیفیت، تخصص دارد. اگر یک مثال خوب می‌خواهید، نگاهی به گلکسی A5 بیندازید. این دستگاه با طراحی ظریف و زیبایی که دارد، حداقل از لحاظ ظاهری هیچ‌وقت شما را ناامید نمی‌کند. این گوشی یک نمایشگر Full HD دارد و از حسگر اثرانگشت هم بهره می‌برد.

نقد و بررسی گلکسی A5 مدل ۲۰۱۶


‌        ‌

‌‌‌‌‌  ‌‌‌‌               ‌ ‌‌‌

S7-edge

۳. گلکسی S7 اج

در لیست امروز ما، این دومین گوشی سامسونگ است. البته این‌یکی به‌هیچ‌وجه میان‌رده نیست. گلکسی S7 اج، بدون اغراق از بهترین اندرویدی‌های بازار است. قیمت این دستگاه، روزبه‌روز مناسب‌تر می‌شود. با این‌حال اگر فکر می‌کنید که قیمت این تلفن هوشمند هنوز زیاد است و البته گوشی ارزان‌تری می‌خواهید، گلکسی S7 هم گزینه‌ی مناسبی است.

نقد و بررسی گلکسی S7 اج


‌‌‌‌          ‌

‌          ‌ ‌‌‌‌‌‌‌

j7

۴. سامسونگ گلکسی J7

اگر نمی‌خواهید زیاد برای تلفن هوشمند آینده‌تان خرج کنید و در ضمن ترجیح می‌دهید گوشی‌تان از یک برند شناخته‌شده باشد، سامسونگ گلکسی J7 را به شما پیشنهاد می‌دهیم. J7 قیمت مناسبی دارد و نسبت به قیمتش مشخصات فنی قابل قبولی هم دارد. طی روزهای اخیر، بین تلفن‌های هوشمند ارزان‌قیمت،J7  بیش‌ترین بازدید را در دیجی‌کالا داشته.

‌‌‌‌‌‌ نقد و بررسی گلکسی J7


‌‌‌‌         ‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌         ‌

alcatel           ‌

۵. آلکاتل وان‌تاچ ۲۰۰۴C

آخرین گوشی لیست ما هوشمند نیست. بازار هدف آلکاتل وان‌تاچ ۲۰۰۴C، افراد پابه‌سن گذاشته‌ی جامعه است. صفحه کلید این گوشی اعداد درشتی دارد؛ در صفحه نمایش هم این اعداد بزرگ نمایش داده می‌شوند. این دستگاه به‌طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند حتی شماره‌های گرفته‌شده را بلند و به فارسی برای کاربر می‌خواند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۹
دیجی کاتالوگ

نقد و بررسی گوشی ال‎جی X Screen

در چند سال گذشته، گوشی‌های ارزان‌قیمت به دلیل طراحی تکراری و نه‌چندان گیرا و سخت‌افزار نسبتا ضعیف نتوانستند نظر قشر متوسط جامعه را جلب کنند. سال‌ها بود که تنها دلیل کاربران برای خرید یک گوشی میان‌رده، قیمت رقابتی آن بود و مورد شگفت‌انگیزی در آن دیده نمی‌شد. اما اکثر تولیدکنندگان تلفن‌های همراه در دو سه سال اخیر به یک راه‌‌حل مشترک برای افزایش فروش گوشی‌های میان‌رده رسیدند و آن چیزی جز به کار بردن ویژگی‌های جذاب و کاربردی در آن‌ها نبود. سامسونگ، ال‌جی، سونی، هواوی و برخی شرکت‌های دیگر به این باور رسیده‌اند که دیگر عصر قربانی کردن جنس بدنه‌ی میان‌رده‌ها، به خاطر قیمت پایین‌شان به سر آمده است. از سوی دیگر انتظار بالای کاربران سبب شد تا رقابت خوبی بین گوشی‌های میان‌رده شکل بگیرد.

راهکار ال‌جی برای درخشش میان‌رده‌هایش در بازار، استفاده از برخی ویژگی‌های پرچم‌دارانش در گوشی‌های میان‌رده است. ال‌جی برای این منظور، نسل جدیدی از گوشی‌های ارزان‌قیمت را به نام ایکس (X) معرفی کرد و هر یک از آن‌ها را برای کاربری خاصی طراحی کرد. برای مثال ال‌جی ایکس پاور (X Power) مناسب برای کاربرانی است که شارژدهی گوشی، برایشان اهمیت زیادی دارد؛ یا ایکس کم (X Cam) گوشی‌ای است که می‌تواند نظر کاربرانی که می‌خواهند با هزینه‌ی کم، دستگاهی با دوربین باکیفیت تهیه کنند جلب کند. اما ما در این فرصت می‌خواهیم به بررسی گوشی ارزان‌قیمتی از ال‌جی بپردازیم که نمایشگر دومِ همیشه روشن دارد؛ در مورد «ال‌جی ایکس اسکرین» (X Screen) صحبت می‌کنیم. ایکس اسکرین این ویژگی را از دیگر گوشی ال‌جی یعنی V10 به ارث برده است. علاوه بر این، ایکس اسکرین گوشی خوش‌ساختی است که هیچ نشانه‌ای از یک گوشی بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت در آن وجود ندارد. با ما همراه باشید تا به‌صورت دقیق‌تر به بررسی خاص‌ترین ویژگی این دستگاه یعنی نمایشگر دوم و سایر مشخصات آن بپردازیم.

طراحی و ساخت

طراحی ال‌جی «ایکس اسکرین» بسیار شبیه به گوشی‌های ۲۰۱۶ خانواده‌ی گلکسی A سامسونگ است.

ال‌جی ایکس اسکرین، طراحی‌ای متفاوت با اکثر گوشی‌های شرکت ال‌جی دارد. جنس بدنه‌ی این گوشی نه مانند میان‌رده‌های این شرکت از پلاستیک مات است و نه مانند پرچم‌دارانش، فلزی یا چرمی است. ایکس اسکرین تماما پلاستیکی است. اما پلاستیک به کار رفته در قاب پشتی آن براق است و حسی مشابه به شیشه دارد. حسی که ما از در دست گرفتن این میان‌رده‌ی ال‌جی داشتیم، بسیار شبیه به حسی بود که پیش از این، با گوشی‌های ۲۰۱۶ خانواده‌ی گلکسی A (گلکسی A3 و A5) تجربه کرده بودیم. لبه‌های ایکس اسکرین به‌صورت منحنی است و خبری از خطوط تیز در طراحی آن نیست.

طراحی گوشی ال جی

این موضوع سبب شده تا در دست گرفتن این گوشی لذت‌بخش باشد. برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند ال‌جی، کلیدهای پاور و تنظیم صدای ایکس اسکرین بر قاب پشتی قرار ندارد. این کلیدها در لبه‌های سمت راست و چپ دستگاه قرار گرفته‌اند. بنابراین باید زبان طراحی ایکس اسکرین را متفاوت از سایر گوشی‌های ال‌جی بدانیم. مهم‌ترین موضوعی که بعد از در دست گرفتن ایکس اسکرین متوجه‌اش شدیم، وزن بسیار کم آن بود. ایکس اسکرین به‌طور تعجب‌آوری سبک است و تنها ۱۲۰ گرم وزن دارد. اما باید این نکته را هم به گفته‌های خود اضافه کنیم که ایکس اسکرین با وجود وزن کم‌اش، پایداری خوبی در دست دارد.

06

قاب پشتی ال‌جی ایکس اسکرین به‌وسیله‌ی کاربر قابل تعویض نیست. بنابراین برخلاف پرچم‌دار امسال ال‌جی یعنی G5، هیچ راهی برای دسترسی به باتری این گوشی وجود ندارد. در عوض شیارهای سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی این گوشی در یک کشوی بزرگ جای داده شده‌اند. گفتنی است که اسلات دوم این گوشی هیبریدی است و می‌تواند به‌عنوان شیار سیم‌کارت یا شیار حافظه‌ی microSD مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود آن‌که ال‌جی اسکرین گوشی جذابی است، اما طراحی آن خالی از عیب نیست. برجستگی لنز دوربین سبب شده تا گوشی روی میز و سطوح صاف کمی لق بزند و پایدار نباشد. همچنین اثرانگشت و خط و خش به‌راحتی روی قاب پشتی آن می‌افتد.

نمایشگر

گسترش جزئی نمایشگر ال‌جی ایکس اسکرین، ایده‌ی نوآورانه‌ای به‌حساب نمی‌آید. پیش‌ازاین سامسونگ از نمایشگر خمیده درگوشی‌های گلکسی S6 Edge و S7 Edge و ال‌جی از نمایشگر دوم در V10 استفاده کرده بود. اما استفاده از این ایده در گوشی ارزان‌قیمتی چون ال‌جی ایکس اسکرین می‌تواند اتفاق هیجان‌انگیزی باشد. ال‌جی از نمایشگر بسیار کوچکی در بالای نمایشگر اصلی ایکس اسکرین استفاده کرده است. این صفحه‌نمایش، ۱٫۷۶ اینچی است و رزولوشنی برابر با ۸۰ × ۵۲۰ پیکسل دارد. اما بیاید با هم بررسی کنیم که آیا این نمایشگر به همان اندازه که جذابیت دارد، کارایی هم دارد یا خیر؟ آیا وجود نمایشگر دوم در ایکس اسکرین صرفا جنبه‌ی جلب‌توجه اذهان عمومی دارد یا آن‌که در تجربه‌ی روزانه‌ی کاربران نقش به‌سزایی بازی می‌کند؟

ال جی ایک اسکرین

نمایشگر کوچک ال‌جی ایکس اسکرین به‌طور غیرقابل‌انکاری جذاب و کارآمد است، اما بی‌عیب‌ونقص نیست.

بگذارید کار را با امکانات این نمایشگر شروع کنیم و در نهایت در مورد مفید بودن یا نبودن آن قضاوت کنیم. وظیفه‌ی اصلی این نمایشگر دوم، نشان دادن نوتیفیکیشن‌ها در هر وضع و شرایطی است. فرق نمی‌کند که وسط انجام یک بازی هستید یا آن‌که در هوم اسکرین باشید. نمایشگر کوچک و مستقل این گوشی پیام‌ها و تماس‌ها را به شما نشان می‌دهد. راستش را بخواهید این حالت بسیار کاربردی است. با وجود حجم زیادی از نوتیفیکیشن‌ها در گوشی‌های هوشمند، نمایشگر دوم کمک می‌کند تا بازی‌تان متوقف نشود. البته این تمام ویژگی‌های نمایشگر کوچک ایکس اسکرین نیست. این نمایشگر همیشه روشن است و می‌توان همیشه در آن زمان و تاریخ را دید و به برخی شورت‌کات‌ها دسترسی داشت. البته امکان خاموش کردن این نمایشگر از منوی تنظیمات وجود دارد. این شورت‌کات‌ها می‌توانند برنامه‌های پرکاربرد و آخرین برنامه‌های اجرا شده باشند. همچنین می‌توان میان‌بر پنج مخاطبی را که بیشتر از همه با آن‌ها در ارتباط هستید را در این نمایشگر بیاورید. توضیح ویژگی‌های این نمایشگر را در همین‌جا به پایان می‌رسانیم و به سراغ قضاوت در مورد آن می‌رویم. نمایشگر کوچک ال‌جی ایکس اسکرین به‌طور غیرقابل‌انکاری جذاب و کارآمد است، اما بی‌عیب‌ونقص نیست. ما انتظار داشتیم تا شورت کات‌های این قسمت، قابلیت شخصی‌سازی بیشتری داشته باشند. برای مثال می‌توانستیم حالت AirPlane را از همان‌جا خاموش یا روشن کنیم.

نمایشگر اصلی این گوشی هم ۴٫۹۳ اینچی است و از رزولوشن HD بهره می‌برد. استفاده از این میزان رزولوشن در گوشی‌های میان‌رده کاملا متعارف است و نمی‌توان ایرادی به کیفیت نمایشگر آن وارد کرد. رنگ‌ها در این نمایشگر این گوشی مانند نمایشگرهای امولد (AMOLED) شاداب و جذاب نیست، اما از جزییات خوبی برخوردارند. همچنین به لطف فناوری IPS، تماشای نمایشگر این گوشی در زوایای تند، قابل‌قبول است.

سخت‌افزار

اگر تمام استفاده‌تان از گوشی هوشمند شامل مرورگری وب، خواندن کتاب، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و اجرای چند بازی سبک می‌شود، ایکس اسکرین دستگاه بدی برای‌تان به‌حساب نمی‌آید. اما اگر انتظاری فراتر از آنچه گفته شد دارید، این میان‌رده‌ی ال‌جی محصول ایده‌آلی برایتان نیست.  درحالی‌که اکثر گوشی‌های هم‌قیمت و هم‌رده‌ی ایکس اسکرین از پردازنده‌های اسنپدراگون ۶۱۵، ۶۵۰ و ۶۵۲ استفاده می‌کنند، ال‌جی به استفاده‌ی اسنپدراگون ۴۲۰ در ایکس اسکرین قناعت کرده است. این تراشه چه در عمل و چه در آزمون‌های مختلف، برتری‌ای در مقایسه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۵۰ ندارد. ایکس اسکرین در نسخه‌ی ۶٫۱٫۴ بنچ‌مارک AnTuTu امتیاز ۲۸۶۷۳ و در بنچ‌مارک GeekBench 3 امتیازهای ۴۵۶ و ۱۳۷۰ را کسب کرد.

‌ال جی

این میان‌رده‌ی کره‌ای به دو گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR3 و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است. همچنین ال‌جی ایکس اسکرین از سریع‌ترین استاندارد شبکه‌ی ارتباطی موبایلی (شبکه‌ی ۴G) پشتیبانی می‌کند.

باتری

شارژدهی ایکس اسکرین کاملا امیدوارکننده است. این محصول می‌تواند با یک بار شارژ کامل بیش از یک روز شارژ نگه دارد. البته این میزان شارژدهی در میان سایر گوشی‌های میان‌رده چندان نادر نیست و مابقی گوشی‌های میان‌رده نیز همین میزان شارژدهی را دارند. اگر اهل تماشای فیلم در گوشی‌تان هستید، باید بگوییم که ایکس اسکرین می‌تواند با ۴ الی ۵ ساعت پخش ویدیوی ممتد، محصول خوبی برایتان باشد.

شاید بد نباشد بدانید که نمایشگر همیشه روشن و کوچک این گوشی چه میزان از شارژ گوشی را مصرف می‌کند. از ادعای ال‌جی می‌توان پی برد که این نمایشگر واقعا کم‌مصرف است. این نمایشگر در هر ساعت تنها ۰٫۸ درصد شارژ مصرف می‌کند. به همین خاطر و صدالبته ویژگی‌های مثبت زیادی که این نمایشگر دارد، ما به دارندگان این گوشی پیشنهاد می‌کنیم که همیشه نمایشگر دوم آن را روشن بگذارند.

سیستم‌عامل

ال‌جی در قبال سیستم‌ عامل این گوشی‌ بسیار سخاوتمندانه کار کرده و از آخرین نسخه‌ی سیستم‌ عامل اندروید در حال حاضر (مارشملو) استفاده کرده است.

یک موضوع مهم در مورد اکثر گوشی‌های میان‌رده‌ی ال‌جی در سال ۲۰۱۶ بسیار مشهود است. ال‌جی در قبال سیستم‌ عامل این گوشی‌هایش بسیار سخاوتمندانه کار کرده و از آخرین نسخه‌ی سیستم‌ عامل اندروید در حال حاضر (مارشملو) استفاده کرده است. اندروید ۶٫۰٫۱ برای این گوشی امکانات مختلفی مانند کنترل برنامه‌ها و حالت Energy-Saving به همراه داشته است. ال‌جی ظاهر اندروید مارشملو را با رابط  ‌کاربری اختصاصی‌اش بهبود و زینت بخشیده است. البته رابط‌ کاربری ایکس اسکرین تفاوت زیادی در مقایسه با اندروید استوک ندارد. به‌طوری‌که وقتی از گوشی نکسوسی به سمت این گوشی ال‌جی بروید، چندان سردرگم در میان رابط ‌کاربری آن نخواهید شد.

SW

به‌طور پیش‌فرض، ال‌جی ایکس اسکرین فاقد منوی برنامه‌ها (App Drawer) است. اما اگر شما هم مثل ما به وجود لیست برنامه‌ها در گوشی‌های اندرویدی عادت کرده‌اید و مایلید این گوشی هم از این قابلیت بهره ببرد، می‌توانید غیر از نصب لانچرها، با رفتن به بخش Update Center  و به‌روزرسانی Home & app drawer بخش منوی برنامه‌ها را به ایکس اسکرین اضافه کنید و از آن لذت ببرید. همچنین این تلفن هوشمند از ویژگی‌های قدیمی گوشی‌های ال‌جی نظیر دبل ناک (Double Knock)  و ناک کد (Knock Code) هم بهره می‌برد. مهم‌ترین کمبود بخش سیستم‌ عامل این دستگاه مربوط به عدم پشتیبانی آن از USB OTG است. ازاین‌رو، نمی‌توان فلش USB، موس یا کیبورد را به این دستگاه متصل کرد.

دوربین

برای استفاده‌های روزمره، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ایکس اسکرین می‌تواند تا حد زیادی انتظارات شما را برآورده کند. عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی، جزییات بالایی دارند و وقتی آن را در نمایشگر بزرگ مانند تلویزیون منتقل کنید، متوجه کیفیت خوب آن‌ها می‌شوید. البته اگر کیفیت بالای دوربین گوشی میان‌رده برایتان اهمیت زیادی دارد، بهتر است نیم‌نگاهی به دیگر گوشی ال‌جی یعنی ایکس کم (X Cam) داشته باشید.

دوربین

البته عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی چندان بی‌عیب‌و‌نقص نیست. نرم‌افزار دوربین این گوشی برای ثبت جزییات بیشتر، نور عکس‌ها را به‌طور قابل‌توجهی زیاد می‌کند که این موضوع باعث به وجود آمدن پدیده‌ی Overexposed می‌شود. مورد جالب دیگری که در دوربین این گوشی به چشم می‌خورد، قابلیت عکاسی آن در تاریکی است. ایکس اسکرین به‌طور غیرقابل‌انتظاری، عکس‌های خوبی در محیط‌های نسبتا تاریک می‌گیرد. البته می‌توان برای ثبت عکس‌های بهتر، از فلش LED در این‌گونه شرایط استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و فوکوس خودکار سریع اشاره کرد. دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی این گوشی از کیفیت خوبی برخوردار است و می‌تواند سلفی‌دوستان را راضی نگه دارد.

جمع‌بندی

مهم‌ترین مزیت رقابتی گوشی ال‌جی اسکرین، نمایشگر دوم و همیشه‌روشن آن است.

مهم‌ترین مزیت رقابتی گوشی ال‌جی اسکرین، نمایشگر دوم و همیشه‌روشن آن است. این نمایشگر کوچک هم جذاب است و هم کاربردی. البته فقط بخش نمایشگر این گوشی نیست که جلب‌توجه می‌کند. ایکس اسکرین گوشی بسیار سبکی است و کیفیت ساخت خوبی دارد. این محصول با وجود قیمت مناسبش، هرگز حس یک گوشی ارزان‌قیمت را منتقل نمی‌کند. علاوه بر این، باید به همه‌ی ویژگی‌های مثبت این میان‌رده، سیستم‌عامل به‌روز و جدید را هم اضافه کرد. اما ایکس اسکرین با وجود همه‌ی خوبی‌هایی که دارد، عملکرد سخت‌افزاری سریعی ندارد و اگر استفاده‌ی سنگین از گوشی خود دارید، ممکن است این گوشی، اعصاب شما را خرد کند. در مجموع ما ایکس اسکرین را تنها به کاربرانی توصیه می‌کنیم که نمایشگر دوم، مهم‌ترین دلیل برای خرید گوشی برایشان به‌حساب می‌آید. در غیر این صورت گوشی‌های بهتر، با نمایشگر باکیفیت‌تر و دوربین‌های بهتری مانند هواوی آنر ۵X در بازار وجود دارد.

Pros

  • نمایشگر دوم همیشه‌روشن
  • خوش‌ساخت و خوش‌دست
  • اندروید مارشملو
  • عملکرد خوب دوربین در محیط‌های با نور کم

Cons

  • عملکرد سخت‌افزاری ضعیف در مقایسه با رقبای هم‌قیمت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۶
دیجی کاتالوگ

خرید کنسول بازی

به لطف نمایشگاه E3 امسال، بحث و صحبت درباره‌ی کنسول‌های بازی زیاد شده است؛ طوری که امکان ندارد روزی بگذرد و کسی از من درباره‌ی این که آیا کنسول بخرم یا نه، سوال نپرسد. سوال همه‌ی اطرافیان من هم این است: با توجه به اینکه سونی و مایکروسافت می‌خواهند پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان را ارتقا بدهند، آیا بهتر است صبر کنم، یا اینکه همین مدل‌های فعلی را بخرم؟

احتمالا این سوال هم در ذهن شما پیش آمده است. شما هم مثل خیلی‌ها، می‌ترسید کنسول بخرید و پس از اینکه مایکروسافت و سونی کنسول جدیدشان را معرفی کردند، پشیمان شوید. با این حال، اگر قصد بازی کردن دارید، حتی لحظه‌ای هم به کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت فکر نکنید؛ بگذارید صادقانه بگویم: مدل‌های جدید و ارتقا یافته‌ی کنسول‌ها را برای شما نساخته‌اند.

تا کنسول‌ها بیایند، وارد مملکت ما شوند، قیمت‌شات ثبات پیدا کند و شما بتوانید آن‌های را بخرید، نسل بعدی بازی‌های ویدیویی شروع شده است!

فکر می‌کنید سونی و مایکروسافت چرا می‌خواهند کنسول‌شان را ارتقا دهند؟ چون این کنسول‌ها توانایی اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را با کیفیت بالا ندارند. مایکروسافت خودش آمد و در کنفرانس‌اش گفت که مدل جدید ایکس‌باکس وان را برای این می‌سازند تا بازی‌های واقعیت مجازی با سرعت و وضوح تصویر بالا روی آن اجرا شوند.

بگذارید همین حالا به شما بگویم که قرار نیست تفاوتی بین بازی‌ها وجود داشته باشد. «خدای جنگ» جدید را دیده‌اید؟ کیفیت شگفت‌انگیز بازی آب دهان‌تان را راه انداخته است؟ این کیفیت روی مدل فعلی پلی‌استیشن۴ اجرا می‌شود. می‌توانید مطمئن باشید که سازنده‌ها هم قرار نیست از بیخ و بن بازی‌شان را برای مدل‌های جدید کنسول‌ها تغییر دهند؛ این موضوع برای‌شان حسابی زمان‌بر است و هزینه دارد.

Uncharted-4

سونی در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون پلی‌استیشن۴ فروخته است. این رقم هم برای کنسول مایکروسافت بیش از ۲۰ میلیون دستگاه است. خودتان نتیجه‌گیری کنید. آیا این دو شرکت، به راحتی بی‌خیال این همه مخاطب می‌شوند و دیگر مدل‌های قبلی را پشتیبانی نمی‌کنند؟ شرکت‌های بازی‌سازی دیگر هم هدف اصلی‌شان، درآمدزایی است و به همین منظور، ترجیح می‌دهند برای کنسولی بازی بسازند که بیشتر فروخته است. چرا هیچ کس برای نینتندو Wii U بازی نمی‌سازد؟ چون حتی ۵ میلیون دستگاه از این کنسول در کل دنیا پیدا نمی‌شود. ساخت بازی برای این کنسول قرار نیست فروشی در پی داشته باشد.

اصلا فرض را بر این می‌گیریم که سونی و مایکروسافت تا پایان امسال، دو مدل جدید از پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان را عرضه می‌کنند؛ ما به شما قول می‌دهیم که شرکت‌های بازی‌سازی، تمرکزشان را روی مدل‌های فعلی می‌گذارند که بیشتر فروخته است. تا مدل‌های جدید کنسول‌ها فروش‌شان را بکنند، که تازه از آن هم مطمئن نیستیم، قرار نیست اتفاقی بیافتد.

کنسول نخریدن شما، آن هم به این دلیل که قرار است مدل جدیدی از کنسول عرضه شود، شبیه این می‌ماند که کامپیوتری برای بازی جمع نکنید و بگویید که منتظر آمدن مدل جدید کارت انویدیا هستم. تا این کارت بیاید، وارد مملکت ما شود، قیمت‌اش ثبات پیدا کند و شما بتوانید آن را بخرید، نسل بعدی بازی‌های ویدیویی شروع شده است!

Sunset-3

اینکه کنسول نخرید، فقط شما را از بازی کردن عقب می‌اندازد. همین حالا آن قدر بازی خوب عرضه شده است که با کنسول نخریدن، فقط خودتان را از صنعت و بازی‌ها دور می‌کنید. آیا واقعا دل‌تان نمی‌خواهد آنچارتد۴ بازی کنید؟ آیا واقعا فکر می‌کنید مایکروسافت می‌آید و Gears of War 4 را با در نظر گرفتن کنسولی که هنوز هیچ چیزش معلوم نیست، می‌سازد؟

بیخود و بی‌جهت خودتان را با تفکراتی که به هیچ جا نمی‌رسد، مشغول نکنید و فکر بازی کردن باشید. کنسول شما یک DVD Player است که بازی پخش می‌کند؛ کنسول‌ها مهم نیستند؛ بلکه بازی‌هایی که روی آن‌ها می‌کنید ارزش دارند. به خاطر یک کنسول، از بازی کردن نگذرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۴
دیجی کاتالوگ

راهنمای خرید کالا بر اساس رنگ

آ مثل آرامش

آبی روشن  C80 M40 Y10 K0، یک رنگ سرد است و بسیار آرام بخش است. این رنگ از دیرباز مورد توجه بوده و مصریان باستان از آن، برای نشان دادن بهشت و آسمان استفاده می‌کردند. آبی روشن خلاقیت را افزایش می‌دهد و برای رنگ‌آمیزی دیوار سالن مطالعه یا کتابخانه بسیار مناسب است. رنگ آبی، تداعی‌گر سکوت و آرامش است. اگر رنگ آبی در ترکیب با رنگ زرد به کار رود، گرما و تحرک آن را گرفته و جذابیت خاصی پیدا می‌کند. به طور کلی ترکیب آبی در کنار رنگ‌های گرم به خصوص نارنجی که رنگ مکمل آن است، از سرمای آبی کاسته و شور و هیجان را به آن اضافه می‌کند. در فضایی که نور آن کم و تاریک است، استفاده از رنگ آبی روشن می‌تواند فضا را کمی روشن کند و در آن جریان انرژی ایجاد کند. در معرفی کالا به رنگ آبی روشن با دیجی‌کالا مگ همراه شوید.‌

برای مشاهده‌ی جزئیات بیش‌تر و خرید هر کدام از کالاها، بر روی عکس‌شان کلیک کنید.

Running_Shoesکفش مخصوص دویدن مردانه آنتا مدل ۸۱۵۲۷۷۰۸-۱ دارای رویه‌ای از جنس الیاف مصنوعی بوده و به صورت مشبک ساخته شده است. مشبک بودن این رویه باعث می‌شود تا کفش قابلیت تهویه هوا پیدا کند. منظور از تهویه هوا این است که هوای بیرون می‌تواند از طریق منافذ ریز و متعدد رویه به داخل کفش نفوذ کرده و در آن جریان پیدا کند. این جریان هوا، رطوبت و گرمایی که به دلیل فعالیت و تعریق در داخل کفش ایجاد می‌شود را به بیرون می‌برد و برای پا محیطی خشک و خنک درون کفش مهیا می‌سازد. تولید کننده، نوارهایی در کناره‌های رویه طراحی کرده که به بند متصل می‌شوند، این نوارها باعث می‌شوند تا کفش بهتر پا را در بر بگیرد و شما کنترل بهتری بر روی حرکات خود در زمان ورزش داشته باشید.

‌‌‌

Color_Palette_Label_62786 برند دیوتر یکی از معتبرترین برندهای تولید لوازم ورزشی و کوهنوردی است. کوله پشتی مدل S.U.B 28 این برند هم جزو همین محصولات با کیفیت به شمار می‌رود که در مجموع ۹ جیب دارد. حجم این کوله ۲۸ لیتر است که برای سفرهای کوتاه مدت ایده‌آل است. جنس لایه‌ی بیرونی پلی استر است که باعث دوام بیشتر آن می‌شود.

Color_Palette_Label_24250هندزفری سونی مدل MDR-EX110AP با طراحی ارگونومیک گوشی‌هایش مناسب گوش دادن طولانی مدت به موسیقی است. کیفیت بالای ساخت، صدایی عالی با بیس بالا، طراحی زیبا و کلاسیک همراه با میکروفن قوی برای مکالمه مناسب است. MDR-EX110AP برای انواع گوناگون گوشی‌های موبایل قابل استفاده است.

‌ ‌

Color_Palette_Label_48542اچ تی سی One E8 با بدنه‌ی پلاستیکی‌ ‌‌به راحتی در دستان کاربر می‌نشیند. اچ تی سی E8 دارای یک چیپ ست Snapdragon 801 ساخت شرکت کوالکام است که روی آن یک پردازنده‌ی ۴ هسته ای Krait 400 با توان ۲٫۳ گیگاهرتز قرار گرفته‌است. همچنین پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 330 این پردازنده را همراهی می‌کند. تا این جای کار می‌توان دریافت که مشخصات سخت افزاری E8 همانند M8 بوده و قدرت آن چیزی کمتر از یک پرچم‌دار نیست. در ضمن بر روی سیستم‌ عامل‌اش آخرین ورژن رابط کاربری کمپانی hTC به نام Sense 6.0 قرار گرفته است. Sense جدید به کار رفته در E8 امکانات زیادی را برای آن به همراه آورده است و عملکرد رابط کاربری آن را بهبود بخشیده است.

 ‌ ‌ Color_Palette_Label_55658«کول واتر نایت دایو» (Cool Water Night Dive)یکی از بهترین عطرهای تولید شده توسط برند سوییسی «داویدف» (Davidoff) است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است. این عطر برای آقایان طراحی شده است. بوی نایت دایو از نسخه‌ی قبلی و اصلی کول واتر پیچیده‌تر و تندتر است. این عطر با توجه به حال و هوای خنک و اقیانوسی‌اش برای استفاده در فصول بهار و تابستان پیشنهاد می‌شود.

‌ ‌ ‌‌ ‌

Color_Palette_Label_58852اسپیکر بلوتوثی قابل حمل دیووم مدل Bluetune-Bean با قیمت مناسب و کیفیت صدای خوب برای سفر بسیار مناسب است. وزن این اسپیکر ۱۰۷ گرم است که حمل‌اش را در هر شرایطی آسان می‌سازد. توان خروجی بلوتوث بین، ۳ وات است.

‌ ‌

ipod_Touchمی توان گفت هر آن چه از یک پخش کننده ی موسیقی انتظار دارید، در آیپاد تاچ نسل ششم جای گرفته است. پردازنده ۶۴ بیتی A8 اپل در قلب این محصول می‌تپد و این به معنای شش برابر سریع‌تر شدن آیپاد تازه است. همچنین ده برابر پردازش گرافیکی بهتر انتظار شمارا می‌کشد. کمی صبر کنید، شگفتی همچنان ادامه دارد، دوربین قدرتمندی که در آیفون ۶ اپل وجود داشت بازهم تکرار شده است، شما می‌توانید تایم لپس بگیرید، یا ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید.

Color_Palette_Label_68610می‌توان صدها فایل صوتی و تصویری و عکس را در فلش مموری U202 شرکت توشیبا (Toshiba)، ذخیره‌ کرد و با دیگران به اشتراک گذاشت. توشیبا برای این محصول، اسم هایابوسا (Hayabusa) را در نظر گرفته‌است که به‌صورت ناخودآگاه، موتورسیکلت مسابقه‌ای شرکت سوزوکی (Suzuki) را به یادها می‌آورد. شاید توشیبا می‌خواسته با استفاده از چنین اسمی، سرعت بالای این محصول را خاطر نشان کند. برای اتصال این فلش مموری به کامپیوتر، درگاه USB 2.0 را در اختیار دارید که قادر است با حداکثر سرعت ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه، اطلاعات‌تان را جابجا کند. بدنه‌ی محصول از جنس پلاستیک فشرده‌است و وزن بسیار سبکی دارد.

‌ ‌

Color_Palette_Label_109601 اگر از آن دسته از آدم‌هایی هستید که دلتان می‌خواهد کیف پولتان را با لباس، کفش یا کیف دستی خود هماهنگ کنید، شاید یک کیف پول با زمینه‌ای به رنگ‌های سبز، فیروزه‌ای یا قرمز با طرح گلدار و تزیینی از چرم برای‌تان جذاب به نظر برسد. «کیف پول پارچه‌ای طرح گل زمینه سبز» که هنرمندان گالری صنم آن را ارائه کرده‌اند، ابعاد یک کیف پول استاندارد را دارد. این کیف سه قسمت دارد و درب آن در زمان بسته شدن روی دو قسمت دیگر را می‌گیرد و محافظت کننده‌ی محتویات درون کیف است. در این کیف پول یک جیب برای قرار دادن اسکناس قرار دارد و در قسمت جلوی آن دو فضای مجزا برای قرار دادن کارت‌های اعتباری بانکی یا کارت شهروندی مترو یا اتوبوس نیز اضافه شده است.

  ‌ ‌

Color_Palette_Label_138447قمقمه کانتیگو مدل Cortland می‌تواند همراه خوبی برای ورزشکارانی باشد که نیاز به نوشیدن آب در زمان ورزش دارند. این قمقمه با وزن و ابعاد بسیار مناسب باعث آسایش بیشتر شما در زمان جابه‌جایی آن شده است. در واقع شما می‌توانید قمقمه خود را به کیف، ساک یا کوله‌پشتی خود وصل کرده و آن را برای استفاده بهتر در دسترس قرار دهید. دهانه این قمقمه به شکل ضامن بسته شده که شما می‌توانید در صورت نیاز با قرار دادن این ضامن در حالت قفل از بیرون ریختن محتویات قمقمه خود جلوگیری کنید.

Color_Palette_Label_151033ساعت مچی هوشمند «اپل واچ» مدل «۳۸mm Silver Aluminum Case With Blue Sport Band» از جمله ساعت‌های سری اسپرت این شرکت است که از بدنه‌ا‌ی آلومینیومی و قیمتی مناسب بهره می‌برد. بند این مدل یک قفل ساده‌ی دارد و به رنگ جذاب آبی روشن طراحی شده که آن را به ساعتی اسپرت که مناسب استفاده برای موقعیت‌های مختلف روزمره است تبدیل می‌کند. صفحه‌نمایش اپل واچ مدل ۳۸mm Silver Aluminum Case With Blue Sport Band با استفاده از تکنولوژی AMOLED ساخته شده که از طرفی انرژی بسیار کمتری برای نمایش نیاز دارد و از طرفی کیفیت بسیار بالاتری نسبت به نمایشگرهای مشابه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش با تراکم پیکسلی ۲۹۰  پیکسل بر اینچ یکی از باکیفیت‌ترین صفحه‌نمایش‌های استفاده‌شده برای ساعت‌های هوشمند است.

‌ ‌ ‌

Color_Palette_Label_89108محصول حاضر یکی از دفترهای ۱۰۰ برگ «کلیپس» (Clips) است. صحافی این دفتر سیمی است. این صحافی به صورت عمودی انجام شده است. جلد مقوایی این دفتر از نوع شومیز و انعطاف‌پذیر است. اگر برای یکی از درس‌ها یا ثبت اخمور روزمره‌ی اداری خود به دنبال دفتری با طرح ساده و شیک هستید، این دفتر می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۲
دیجی کاتالوگ

چطور و از کجا باید برنامه‌نویسی را شروع کنیم؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی با آن مواجه هستند، عدم اطلاع از یک نقشه‌ی راه درست است. وجود یک نقشه‌ی راه خوب باعث می‌شود که شما تا حد زیادی در وقت و انرژی‌تان صرفه‌جویی و مراحل یادگیری را بهتر و سریع‌تر طی کنید. در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور و از کجا باید برنامه‌نویسی را شروع کنید.

برنامه‌نویسان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای معمولا با سوالات تکراری و زیادی از طرف علاقه‌مندان روبه‌رو می‌شوند. برخی از آن‌ها را در ادامه مرور می‌کنیم:

بهترین زبان برنامه‌نویسی چیست؟

چقدر طول می‌کشد تا یه برنامه‌نویس خوب بشویم؟

میزان درآمد یک برنامه‌نویس چقدر است؟

تا چندسالگی می‌توانم برنامه‌نویسی کنم؟

برای برنامه‌نویس شدن حتما باید رشته‌ی دانشگاهی‌ام کامپیوتر باشد؟

اساسا چرا برنامه‌نویسی؟! ‌

قبل از هر چیزی با خودتان صادق باشید. چه چیزی باعث شد که تمایل پیدا کنید برنامه‌نویسی را یاد بگیرید؟ درآمد بالای برنامه‌نویسان، علاقه به کامپیوتر و مباحث پیشرفته‌ی آن، وجهه‌ی شخصیتی که برنامه‌نویسان در اجتماع دارند، نیاز به شغلی که بتوانید در خانه بمانید و پول در بیاورید، تغییر جهان یا حتی به فعلیت رساندن ایده‌هایتان. این‌ها همه دلایل بسیار خوبی برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی هستند ولی شاید دلایل خوبی برای ادامه نباشند.

برنامه نویسی

اگر حوصله‌ی درگیر شدن با مسائل پیچیده را ندارید از شما می‌خواهیم که دستتان را به کد آلوده نکنید و به سراغ مهارت‌های دیگری بروید.

برنامه‌نویسی نیاز به عشق، علاقه و پشتکار دارد. زندگی یک برنامه‌نویس با خطاها و انجام نشدن و زیر سوال رفتن مواردی که قبلا یاد گرفته، عجین است. در هر پروژه‌ای برنامه‌نویسان میزان زیادی از وقت‌شان را برای رفع خطاهای موجود در برنامه‌ی نوشته‌شده صرف می‌کنند و شاید روزها طول بکشد تا بفهمند مشکل کار تنها از یک غلط املایی بوده است یا هر چیز دیگری. پس به عنوان یک برنامه‌‌نویس نیاز به این خواهید داشت که واقعا صبور و باپشتکار باشید. باید قبول کنیم که برنامه‌نویسی کار ساده‌ای نیست. همین ساده نبودن برنامه‌نویسی، آن را خاص کرده است. نیازی نیست حتما در رشته‌ی کامپیوتر دارای تحصیلات باشید یا حتما سن‌تان بالای ۲۰ و کمتر از ۳۵ باشد. یا حتی نیاز نیست انسان بسیار باهوشی باشید یا ریاضی‌تان خیلی قوی باشد. ولی اگر همه‌ی این‌ها را داشته باشید، ممکن است در کنار دیگر برنامه‌نویسان از جایگاه بهتری برخوردار شوید. اگر پشتکار زیادی در یادگیری ندارید و همچنین اصلا حوصله‌ی درگیر شدن با مسائل سخت و پیچیده را ندارید از شما می‌خواهیم که دستتان را به کد آلوده نکنید و به سراغ مهارت‌های دیگری بروید.

با شرکت در یک دوره‌ی برنامه‌نویسی یا خواندن یک کتاب جامع، شما یک برنامه‌نویس خواهید بود؛ برنامه‌نویس به این معنی که می‌توانید به مطالب گفته‌شده در آن کتاب یا آن دوره عمل کنید و بتوانید آن پروژه‌ها را از نو بنویسید. برای یادگیری اولیه‌ی برنامه‌نویسی زمان زیادی نیاز ندارید؛ ولی برای آنکه بتوانید آنچه را در ذهن‌ شما یا مشتری‌تان است انجام دهید به تجربه‌های زیادی نیاز دارید. در واقع، شما به تخصص‌های زیادی نیاز خواهید داشت که بسیاری از آن‌ها در هیچ کتاب یا آموزشگاهی ارایه نمی‌شوند.

بعد از اینکه متوجه شدید که راه ساده‌ای در پیش ندارید و درصورتی‌که همچنان دوست دارید برنامه‌نویس شوید، باید تکلیف خود را روشن کنید و برای آینده‌تان تصمیم درستی بگیرید. این تصمیم آینده‌ی شما را تغییر خواهد داد. پس باید با خود صادق باشید و از روی احساس تصمیم نگیرید.

کدام زبان برنامه‌نویسی؟

زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی در دنیا وجود دارند که قاعدتا قادر نیستید همه‌ی آن‌ها را یاد بگیرید. یک‌سری از زبان‌های برنامه‌نویسی «چندسکویی» (Cross-Platform) هستند. یعنی با آن‌ها می‌توان برای بسترهای متفاوتی برنامه‌‌نویسی کنید. مانند زبان برنامه‌نویسی «جاوا» (Java) که به کمک آن می‌توانید برای سیستم عامل اندروید، وب، ویندوز، لینوکس و مک برنامه‌نویسی کنید. ولی برنامه‌نویسی برای بسترهای مختلف به سادگیِ حرف‌زدن در مورد آن نیست و تقریبا برای هر بستر نیاز به مهارت‌های خاصی است. اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی یک‌سری اصول عمومی دارند که معمولا در زبان‌های مختلف تفاوت آن‌ها بسیار کم است. مثلا شرط‌ها در اکثر زبان‌های رایج وجود دارند. بنابراین در ابتدای کار به شما پیشنهاد می‌کنم که مقدمات کلی برنامه‌نویسی را یاد بگیرید و روی یک زبان خاص وسواس نداشته باشید.

program

خوشبختانه معمولا منابع یادگیری به‌صورت رایگان یا با صرف هزینه‌ی بسیار کم در دسترس هستند. با جست‌وجو در گوگل به سایت‌های زیادی خواهید رسید که به آموزش تخصص مورد نظرتان می‌پردازند. سایت‌هایی مثل «کد آکادمی» (Code Academy)، «کورسرا» (Coursera) و «خان آکادمی» (Khan Academy) منابع بسیار خوبی هستند.

اول سرمشق بنویسید بعد تغییرات ایجاد کنید

اکثر برنامه‌نویسانی که در اطراف‌تان می‌بینید، اولین برنامه‌ای که موفق به نوشتن‌‌اش شدند، برنامه‌ی ساده «سلام جهان» (Hello world) بوده است که صرفا یک پیغام کوتاه روی نمایشگر نمایش می‌دهد. اگر از روی یک کتاب یا هرچیز مشابه آن اقدام به یادگیری برنامه‌نویسی می‌کنید، تمام تمرین‌های خواسته‌شده را حتی اگر شده با تقلب کردن از دیگران، انجام دهید. سپس کمی خلاقیت خرج دهید و آن را به سبک خودتان بازنویسی کنید.

hello-world

پس از آنکه کمی در کار خود پیشرفت کردید سعی کنید با چیزهایی که بلدید یک برنامه بنویسید. برای خودتان یک پروژه تعریف کنید و تمام تلاش‌تان را کنید که آن پروژه را با کیفیت بالا انجام دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی مثل «سورس فورج» (Source Forge) کدهای سایر برنامه‌نویسان را به‌رایگان دریافت کنید و ببینید آن‌ها چگونه  آن برنامه را نوشته‌اند و سپس خودتان را با آن‌ها مقایسه کنید.

توسعه و مشارکت در برنامه‌ها

یکی از کارهای پسندیده‌ای که برنامه‌نویسان حرفه‌ای انجام می‌دهند انتشار کدهای نوشته‌شده‌شان در محیط اینترنت است. این کار باعث می‌شود که در ابتدا برنامه‌نویسان مبتدی بتوانند تجربیاتی از کدهای آن‌ها کسب کنند. برنامه‌نویسان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هم می‌توانند برنامه‌هایشان را از این طریق توسعه داده و آن‌ها را به برنامه‌های بهتری تبدیل کنند. سایت «گیت‌هاب» (GitHub) یکی از وب‌سایت‌های بسیار معروف در این زمینه است که با جست‌وجو در آن می‌توانید پروژه‌های انجام شده به‌وسیله‌ی سایر برنامه‌نویسان را مشاهده و دانلود کنید. شما می‌توانید برنامه‌ها را توسعه دهید و دوباره منتشر کنید. حتی می‌توانید به برنامه‌ای قابلیت جدیدی اضافه کنید.

اگر تا به اینجای کار هنوز پروژه‌ای برای دوستان یا آشنایان‌تان انجام نداده‌اید و کمی استرس دارید که شاید از پس پروژه‌های تجاری برنیایید، به شما پیشنهاد می‌کنم با جست‌وجوی ساده در گوگل (البته به زبان انگلیسی) در انجام پروژه‌ای داوطلبانه  شرکت کنید. پروژه‌های داوطلبانه  معمولا به‌وسیله‌ی چند نفر با تخصص‌های مشابه و شاید هم متفاوت انجام می‌شوند و از آن‌ها درآمدی عاید شما نمی‌شود. برنامه‌نویسی برای بیمارستان‌ها، خیریه‌ها و سایر موسسات غیرانتفاعی از نمونه پروژه‌های داوطلبانه هستند که در انتهای پروژه شما چند دوست خارجی، مقدار زیادی اعتماد‌به‌نفس و یک نمونه کار دارید.

شما چه تجربه‌ای در یادگیری برنامه‌نویسی دارید؟ چند بار در این راه دلسرد شده‌اید و چه مشکلاتی تا‌به‌حال در این راه داشته‌اید؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۱
دیجی کاتالوگ