digital news

اخبار دیجیتال و جدیدترین تکنولوژی در ایران

اخبار دیجیتال و جدیدترین تکنولوژی در ایران

اخبار دیجیتال و جدیدترین تکنولوژی در ایران

پیوندهای روزانه

رجیستری تبلت‌ های چینی atouch . cidea

دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۰۶:۳۳ ب.ظ

رجیستری تبلت‌ های چینی atouch . cidea

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کردند تا «کلیه تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، بارکد‌خوان‌ها و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل» را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه‌ای (همتا) ثبت نمایند.

رجیستر تبلت چینی cidea , atouch

بر این اساس، طرح رجیستری موبایل که از سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود، می‌بایست تکمیل شود و دیگر تجهیزات دارای سیم‌کارت‌ مانند تبلت‌ها نیز تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

گفتنی است که بر اساس آمار ارائه شده توسط کارشناسان سامانه همتا در سال ۱۳۹۹ از حدود ۲ میلیون دستگاه تبلت وارد شده به کشور، ۹۸ درصد آن قاچاق بوده است. بنا بر تخمین برخی فعالان صنفی، ارزش بازار تبلت در ایران بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است.

آیا رجیستری باعث گرانی تبلت و تجهیزات دارای سیم‌کارت می‌شود؟

با اجرای طرح رجیستری برای تبلت‌ها و دیگر تجهیزات دارای سیمکارت، اپراتورها و سرویس‌های مخابراتی تنها به تبلت‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، خدمات ارائه خواهند داد.

یعنی شناسه (IMEI) تبلت‌‎ها و دیگر تجهیزات دارای سیمکارت در سامانه‌ «همتا» ثبت شده و خریدار کالا تنها پس از فعال‌سازی می‌تواند از خدمات ارتباطی مانند تماس و اینترنت همراه استفاده کنند.

به گفته سید مهدی میرمهدی، رئیس وقت اتحادیه فناوران رایانه تهران، هیچ ارتباطی بین گرانی گوشی و طرح رجیستری وجود نداشته و نباید داشته باشد.

بر این اساس در گذشته گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند، کمی ارزانتر از گوشی‌های قانونی و قیمت مصوب به فروش می رسیدند. اما به دلیل نپرداختن هزینه‌های گمرک و واردات، این سود نصیب قاچاقچیان شده و نفعی برای خریداران کالا نداشته است.

به نظر می‌رسد که برخی از فعالان بازار قاچاق موبایل و تجهیزات سیم‌کارت‌خور به خاطر مقاومت در برابر طرح رجیستری در گذشته، اقدام به گران‌فروشی و ایجاد نابسامانی در بازار کرده و علت گرانی را طرح رجیستری عنوان می‌کردند.

 

راهنمای رجیستری تبلت های دانش آموزی و چینی 

اما بنابر نظر اکثر فعالان صنفی و واردکنندگان رسمی موبایل، رجیستری علت گرانی گوشی تلفن همراه نبوده و نخواهد بود؛ بلکه گرانی این تجهیزات ارتباط مستقیمی با نرخ ارز و تعادل عرضه و تقضا در بازار دارد.

آموزش رجیستری تبلت C idea , Atouch

برای ثبت و رجیستری تبلت سی آیدیا و ای تاچ بصورت زیر عمل نمایید:

گام اول: ابتدا کد ∗#∗#۳۶۴۶۶۳۳#∗#∗ را شماره‌گیری نمایید و به قسمت GPRS وارد شوید. در قسمت بالای صفحه روی شماره سریال کلیک و شماره سریال را پاک نمایید.

گام دوم: در این مرحله کد ۱۵ رقمی درج شده بر روی جعبه را وارد کرده و سپس گزینه‌ی Write IMEI را انتخاب و در کادر باز شده Ok را بزنید.

گام سوم: برای رجیستری سیم کارت دوم، SIM 2 را انتخاب کرده و کد ۱۵ رقمی دوم روی جعبه گوشی موبایل را وارد کنید و سپس Ok را بزنید.

گام چهارم: پس از اتمام مراحل تبلت را خاموش و مجددا روشن کنید. سپس برای اطمینان از یکسان بودن سریال روی جعبه با سریال ثبت شده کد #۰۶#∗ را شماره‌گیری کنید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی